Cases
Onze succesverhalen
Laat je inspireren
Laat je inspireren
Laat je inspireren
Cobbles is het content paradepaardje van Zeer Zout. Dit zusterbedrijf is een online lifestyle magazine voor wielrenners en mountainbikers, waar wekelijks artikelen verschijnen.
We hebben dit merk van de grond toe opgebouwd, tot een website met maandelijks 50.000 – 100.000 bezoeken, communicatiekanalen met duizenden volgers en een decentraal team van ruim 15 personen: allemaal vrijwilligers die werken vanuit hun passie voor de sport. We houden dus niet alleen zelf van schrijven, we vinden het ook leuk om een content team aan te sturen en vooral om op strategisch niveau de lijn uit te zetten.
Samen met onze partners bepalen we de koers van gesponsorde content. Wij ontwikkelen vervolgens verhalen die op de lange termijn presteren, met artikelen die jarenlang gelezen worden, soms meer dan 100.000 keer.
Gruptto ontwikkelt fietskleding voor toerwielrenners, zoals fietsshirts, jacks, sokken, nekwarmers, petjes, etc. Het is een relatief nieuw merk, met grootse plannen voor de toekomst. Zeer Zout helpt Grupetto om deze plannen te verwezenlijken.
Voor Grupetto Cycling Wear ontwikkelden we de volledige webshop, inclusief het vullen met producten. Daarbij hebben we gezorgd voor een volledig responsive webshopervaring voor de klant. We denken creatief mee over beeldmateriaal, collectie en aanbiedingen. Ook geven we advies over e-commerce zaken, zoals klantenservice en andere conversie-verhogende middelen. Bij Grupetto konden we dit alles doen met de fietsbril op. Omdat we een groot wielerhart hebben, konden we er daardoor bij de marketing een tandje erbij doen – we weten immers tegen wie we het hebben.
MOJOGEAR is een Nederlands bedrijf dat smartphone accessoires ontwikkeld en verkoopt. Ze helpen content creators om betere video’s en foto’s te maken met hun smartphone.
Toen MOJOGEAR in de startup fase zat, hebben we hen met diverse onderdelen van de marketing geholpen. Denk aan het ontwikkelen van een nieuwe webshop, het schrijven van een strategisch plan, productteksten ontwikkelen, verpakkingen ontwerpen, meehelpen met operationele zaken en nog veel meer. Daarna hebben we MOJOGEAR van startup naar scale-up zien uitgroeien. Inmiddels is MOJOGEAR dusdanig gegroeid dat zij een nieuwe webshop hebben met een actief blog. Ook al werken we niet meer samen, we zijn trots om zo’n resultaat te zien bij een opdrachtgever, waar wij de fundering mee gebouwd hebben.
“
Zeer Zout heeft MOJOGEAR geholpen met allerlei marketingwerkzaamheden, waaronder een zeer uitgebreide marketingstrategie. Daarnaast heeft Zeer Zout onze webshop ontwikkeld, gevuld en mede doorontwikkeld. Daans enthousiasme is aanstekelijk en hij is ideaal om mee te brainstormen.
Twan Spierts
Eigenaar MOJOGEAR
NL Tour Rides is de grootste toertochtorganisator van Nederland. Wat begon als een affiliate partnerschap tussen Cobbles en NLTR, groeide uit tot nauwe samenwerking op allerlei vlakken. We organiseren samen met NLTR enkele toertochten per jaar. Dankzij ons wielerhart hebben we ook veel verstand van fietsroutes bouwen. Daarom zijn we nauw betrokken bij het ontwikkelen en controleren van de fietsroutes voor wielertoertochten van NL Tour Rides. Verder verzorgen we de social media van NLTR en Gravelty Series. Ook bieden we wekelijks advies op een breed vlak, plus zijn we mede-verantwoordelijk voor diverse projecten.
NLTR Personal is een project van NL Tour Rides in samenwerking ontwikkeld met Zeer Zout. Naast toertochten biedt NLTR nu ook op en top verzorgde persoonlijke clinics in kleine groepjes aan.
In goed overleg hebben we meegeholpen met het uitdenken van het concept. Daarna zijn we tot een wensenpakket voor een website gekomen en hebben we de gehele website ontwikkeld. Het bijhouden van de website hoort hier ook bij – niet alleen technische updates, maar ook het mee uitdenken en plaatsen van nieuwe events. Ook onderhouden we relaties met trainers, bouwen we routes en denken we mee over operationele zaken. Hierbij kunnen we onze ervaring in de wielerbranche dus volledig in de strijd zetten.
Pop Up Cinema was een opdrachtgever van het eerste uur. We hebben destijds een nieuwe website ontwikkeld die simpel en effectief het programma aan de bezoeker laat zien – hetgeen waar ze voor komen. Ook hebben we voor Pop Up Cinema een contentstrategie ontwikkeld, waarbij we de organisatie goed hebben kunnen helpen met het aanscherpen van de kernwaarden, toegevoegde waarde en het praktische deel. Daarnaast hebben we content geschreven en de organisatie begeleid bij het zelf uitwerken van content, van social media tot e-mailmarketing. Zo zorgden we dat bij iedere voorstelling de zaal gevuld wordt met een enthousiast publiek. In de coronatijd ging het even wat minder en hebben we afscheid van elkaar genomen. Gelukkig kon Pop Up Cinema daarna de draad weer oppakken, met een ander team en een nieuwe website.
“
Zeer Zout ontwikkelde onze communicatiestrategie en onze nieuwe website en verzorgt onze online communicatie. Daardoor zijn onze bezoekerscijfers gestegen en onze online aanwezigheid vergroot. Het is fijn werken met Zeer Zout: accuraat, snel & creatieve ideeƫn. We zijn enorm blij met deze bijdrage.
Maureen Prins
Founder en voormalig directeur Stichting Pop Up Cinema
Edwin, het brein achter The Gravelracer, is dƩ expert rondom gravel bikepacking in Nederland. Hij helpt enthousiaste fietsers via clinics, reisgidsen en presentaties.
Voor The Gravelracer bouwden we een volledig nieuwe website. Dit proces hebben we van A tot Z verzorgd: nieuwe huisstijl, nieuw logo, webteksten, visuals, website en meer. Natuurlijk zorgen we dat de website up-to-date blijft. Nu komt The Gravelracer online even professioneel over als in de rest van zijn werk.
“
Als startende ondernemer wilde ik een volgende stap zetten, door een perfecte website te laten maken. De opdracht hiervoor heb ik aan Zeer Zout toegewezen. In onze eerste gesprekken kreeg ik snel door dat Daan van Zeer Zout zeer deskundig en flexibel is. Het hele proces hebben we samen prima doorlopen. Noemenswaardig vond ik zijn kennis, zijn begrip en geduld en de fijne onderlinge communicatie. Het resultaat is geweldig!
Edwin de Bruijn
Eigenaar The Gravelracer
Voor de Krachtcentrale 013 hebben we een volledig nieuwe website en huisstijl gebouwd. Dat betekent passende kleuren, lettertypes, iconen en andere elementen. De website moest dezelfde sfeer uitstralen als deelnemers meekrijgen bij De Krachtcentrale 013 op locatie: ‘een warm bad’.
De webdevelopment verliep via ‘sprints’: we leverden steeds een deel van het concept op, zodat er tussendoor feedbackmomenten ontstonden. Zo konden we aan het eind een blije opdrachtgever garanderen.
Voor de inhoud zijn we aan de slag gegaan met de webteksten die De Krachtcentrale 013 zelf aanleverde. Wij controleerden en redigeerden waar nodig, zodat de klant (in dit geval: deelnemer) centraal staat. We selecteerden de juiste foto uit de collectie die De Krachtcentrale 013 aanleverde.
“
Zeer Zout heeft voor De Krachtcentrale 013 een mooie nieuwe website gemaakt. We zijn zeer tevreden over het resultaat en zeker ook over het proces: Daan is een goed luisteraar, hij denkt goed mee en maakt een goede vertaling van wensen naar tekst en beeld. Daarnaast is Daan creatief in denken en doen en komt hij met oplossingen die echt werken en passen bij onze wensen. Ook is hij enthousiast, betrokken en geeft niet snel op. We zijn heel tevreden over zijn manier van werken en het resultaat mag er zijn! We kunnen Zeer Zout van harte aanbevelen!
Regine Griep
Uitvoerend bestuurder De Krachtcentrale 013
Wie weet is jouw bedrijf straks ook een online succesverhaal! Laten we er samen onze schouders onder zetten. Wil je een keer brainstormen over de mogelijkheden? Neem gerust contact op.
Stuur ons een bericht en dan nemen we zo snel mogelijk contact met u op.